sábado, 22 de noviembre de 2014

SAIO TEORIKOA LAN TALDEA


 Aste honetan, osteguna 13, aurkezpen bat egin behar izan dugu klase aurrean. Hori betetzeko zenbait testu irakurri eta horiei buruzko 5 hitz gako atera, laburpen bat egin eta hainbat ideia garrantzitsu atera behar izan dugu.  Testua "¿SOCIEDAD DE LA INFORMACIÓN - SOCIEDAD DEL CONOCMIENTO?. La educación como mediadora. deitzen da.

Laburpena

XX.mendetik aurrera ordenagailuen agerpena dela medio, aldaketa izugarriak sortu dira gure barnean.
Sozializazio industrialetik, sozializazio informatikora pasatu gara. Gaur egun, prozesu soziologiko, ekonomiko, politiko eta kultural batean murgildu gara. Kulturaren barnean globalizazioak etamundializazioak garrantzi handi daukate.
Globalizazioa gaur egun komunikatzeko dagoen eta garraiatzeko errastasuna dela eta, merkatuen arteko batasuna, kultura eta gizarteen arteko hurbilketa mugitzen duen prosezua da. Globalizazioa gertatzeko, hainbat aldaketa sozial, ekonomiko eta politiko jaso behar izan dira.
Mundializazio politikoaren prozesua XX. Mendearen aurretik sortu zen         Sozietatearen agerpenarekin eta ondoren indar handiagoa hartu zuen, ONU, UNESCO, FMI, OTAN agerpenarekin.
Teknologia digitalaren erabilera

Teknologiarekiko adaptazioa, hasiera batean motela izan zen, baina gaur egun gure egunerokotasunaren parte da eta berarengan ematen diren aldaketak ziztu bizian gertatzen dira, gizarteari arazoak ekarriz.
Ondorioz, honi aurre egiteko eta batez ere nagusien kasuan, formakuntza handi bat jasotzeko beharra dago. Egin ez gero, analfabetatze teknologikoari aurre egiten bai diote.
Guzti honek, arazoak ekartzen ditu irakaskuntzan ere: ematen diren aldaketa arinekiko adaptazio eza, analfabetatze teknologikoa, gehiegizko informazioa, textuak ulertzeko zailtasunak, formakuntzarako exigentzia berriak eta formakuntza sistemen bat ez etortzea, besteak beste.
Honela, gure eskolak honetarako prest ez daudela konturatzen gara. Alde batetik, material falta izugarria dago baina bestetik, irakasleen formakuntza ez da heldu teknologiaren nibelera. Irakaskuntzaren helburua, ikasleei ikasten irakastea izan beharko litzateke, teknologia berri horiek hartzen irakastea eta benetan bertan dagoen informazio guztia aukeratzen eta behar bezala erabiltzen irakastea alegia.
Azken finean, ikasleak irakaskuntzan honakoa ikasi behar dute: teknologia bakoitzaren erabilpena (hadware eta softwarearen ezagutza praktikoa), informazioa bilatzeko, analizatzeko, aukeratzeko, ulertzeko eta birsortzeko gaitasuna izan behar dute, teknologiarekiko jarrera ona izaten (horren kontra ez egitea ezta hauek pertsona “dominatzea”) eta azkenik, teknologia erabiltzen jakitea beraien egunerokotasuen ez soilik aisialdirako baizik eta beste gizakiekin harremantzeko ere.


Hitz gakoak:
1.       Teknologia digitala
2.       Internet
3.       Globalizazioa
4.       Analfabetatze digitala
5.       Formakuntza

Ideia nagusiak:

  •          Gaur egun teknologia digitalak izugarrizko garrantzia edukitzen ari du gure baitan

  •           Globalizazioak gizarteen arteko hurbilketa gauzatzen duen prosezua da

  •           Teknologia digitala aldaketa handiak izaten ari ditu denbora laburrean

  •           Teknologiaren aurrean formakuntza ezinbestekoa bihurtu da analfabetatze digitalean ez jausteko

  •           Irakaskuntzak teknologia digitalen gizarte honetara moldatzeko beharra dauka.




No hay comentarios:

Publicar un comentario